Motoristé sobě: MY VÁM PRAHU ZPRŮJEZDNÍME

Pražská doprava se dostala naprostého kolapsu. Řidiči stojí v kolonách, objíždějí zbytečné uzavírky a marně hledají logiku v dopravních opatřeních. Hlavní město pod vedením současné koalice (SPOLU pro Prahu, STAN, Piráti) a s pirátským náměstkem Zdeňkem Hřibem na pozici náměstka primátora pro dopravu, se stává pro řidiče noční můrou.

Naprostý dopravní rozvrat čeká například Prahu 5. Klíčové tahy jako Plzeňská, Kartouzská nebo Peroutkova jsou uzavírány bez jasné koordinace a náhradních řešení. Řidiči tápou v objížďkách, MHD je omezena, zpoždění trápí i záchranné složky. Je nepřijatelné, aby byly uzavřeny paralelní trasy v jedné městské části současně.

Západní část metropole čekají dramatické uzavírky kvůli modernizaci Pražského okruhu mezi dálnicí D5 a Barrandovem.

Výstavba nové tramvajové trati na horním konci Václavského náměstí je typickým příkladem investice, o kterou si lidé neříkali a která přináší jen další dopravní komplikace. Dlouhodobě je paralyzována hlavní dopravní tepna centra. Kvůli stavbě je současně přerušen provoz mezi klíčovými přestupními uzly – Muzeum, I. P. Pavlova, Flora – a řada tramvají je odkloněna nebo vůbec nejezdí. Tento projekt není odpovědí na potřeby lidí, ale ukázkou nepochopitelné dopravní ideologie.

A mohli bychom pokračovat…

Kdo za to může?

Politickou odpovědnost nese současný náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti), ale také celá městská koalice v čele s ODS, která mu tuto funkci svěřila. Dnešní koalice pokračuje v ideologickém přístupu ke správě dopravy – bez ohledu na realitu, potřeby řidičů i ekonomické zájmy města. Prioritou se stala šikana automobilistů, rušení parkovacích míst a vytváření zbytečných cyklo pruhů tam, kde o ně nikdo nestojí.

Lídr pražské kandidátky Motoristů sobě Boris Šťastný k tomu uvádí: „Jsem šokován, co pražská vláda dopravního kolapsu denně způsobuje Pražanům i návštěvníkům hlavního města. Dopravní situace je katastrofální a každý den se problémy v dopravě prohlubují. To musí skončit. Motoristé proto přicházejí s jasnými návrhy na úrovni města i státu, jak Prahu znovu zprůjezdnit.“

Motoristé sobě nabízí konkrétní a proveditelná řešení na zlepšení dopravy v Praze na úrovni státu i města:

Zavedeme jednotný digitální plán dopravních zásahů – „koordinátor rozkopávek“

  • Zřídíme centrální digitální platformu, kde všechny stavební a údržbové práce (vodárny, plynárny, elektrické závody, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, Dopravní podnik hl. m. Prahy, developeři atd.) budou povinni hlásit a plánovat zásahy do komunikací.
  • Platforma bude využívat dopravní data a prediktivní modely ke zhodnocení dopadu zásahů. Tím umožníme časově a prostorově sladit výkopy a opravy (např. spojit výměnu kanalizace a asfaltování do jednoho zásahu). A zabráníme zbytečně duplicitním uzavírkám. Při plánované uzavírce se automaticky vygenerují a zveřejní objízdné trasy. Řidiči dostanou informace přes aplikace v reálném čase.

Prosadíme dynamické řízení dopravy pomocí dopravních dat a AI

  • Propojíme plán oprav s daty z kamerových systémů, dopravních senzorů, aplikací jako Waze, Google Maps, PID Lítačka a použijeme tato data k předpovědi dopravních dopadů a plánování podle reálné dopravní situace, nejen kalendářně. Žijeme v 21. století – využívejme toho.

Zákaz bezdůvodného rušení jízdních pruhů

  • Novela zákona o silničním provozu – každé zúžení vozovky nebo zavedení cyklo pruhu na úkor automobilové dopravy bude možné jen na základě nezávislé odborné dopravní studie.
  • Jediným správným trendem je budování oddělené dopravní infrastruktury pro cyklisty a motoristy, kdy cyklostezky povedou mimo dopravní komunikace, na kterých naopak pruh pro kola být nutně nemusí.
  • Nefunkční a nevyužívané cyklo pruhy budou odstraněny.

Odmítáme plošné snižování rychlostních limitů ve městech

  • Odmítáme snahy o plošné snížení rychlosti ve městech na 30 km/h.
  • Novela zákona o silničním provozu – minimální rychlostní limit na hlavních silnicích ve městech nesmí být nižší než 50 km/h, výjimky pouze:
    • v rezidenčních zónách,
    • při výjimečných bezpečnostních opatřeních (školy, nemocnice apod.),
    • nikdy plošně.

Zrychlení výstavby strategické dopravní infrastruktury

  • Novela stavebního zákona – městský okruh, mosty, P+R, tunely musí být zařazeny do kategorie strategických staveb.
  • Zkrátíme povolovací lhůty, omezíme obstrukce ekologických spolků.

Nepřipustíme zavádění nízkoemisních zón

  • Legislativní úpravou zamezíme svévolnému zavádění nízkoemisních zón ve městech, které slouží pouze jako nástroj k vytlačování automobilové dopravy a omezování svobody pohybu.

Zdroj: Tisková zpráva politické strany Motoristé sobě.

Přidejte se k nám

se členstvím

Pokud máte zájem o členství ve straně, prosím, vyplňte následující PDF přihlášku a vyplněnou ji odešlete na email naší strany ve vašem kraji:

praha@motoristesobe.cz
stredocesky@motoristesobe.cz
jihocesky@motoristesobe.cz
plzensky@motoristesobe.cz
karlovarsky@motoristesobe.cz
ustecky@motoristesobe.cz
pardubicky@motoristesobe.cz

kralovehradecky@motoristesobe.cz
liberecky@motoristesobe.cz
vysocina@motoristesobe.cz
jihomoravsky@motoristesobe.cz
zlinsky@motoristesobe.cz
olomoucky@motoristesobe.cz
moravskoslezsky@motoristesobe.cz

bez členství

V případě že máte chuť se zapojit bez členství :

  1. Vyplňte a odešlete formulář.
  2. Počkejte, až se ozveme.